Lehdistötiedote 21.6.2018

Gofore Oyj: Gofore jatkaa koulutussektorin digitalisointia – Goforen ja CSC:n yhteistyölle jatkoa kahden miljoonan euron arvoisin sopimuksin

21.6.2018 14:32:00 EEST

GOFORE OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 21.6.2018 KLO 14.32

Tieteen tietotekniikan ke­­­­skuksen (CSC:n) tekemän kilpailutuksen perusteella Gofore on valittu jatkamaan sopimustoimittajana koulutussektorille suunnattujen websovellusten suunnittelussa, kehittämisessä ja ylläpidossa. Toimittajuus irtosi lisäksi julkishallinnon tiedontuotannon ratkaisuja koskevien palveluiden kilpailutuksessa. Sopimuskausi on kaksivuotinen ja se alkaa kesäkuun 2018 aikana. Arvioitu hankekoko on täydessä laajuudessaan noin kaksi miljoonaa euroa.

”Olemme saaneet olla pitkään mukana opetussektorin uuden ajan sähköisten palveluiden kehittämisessä. Asiantuntijoillamme on poikkeuksellisen laaja osaaminen erityisesti korkeakoulutuksen, opintojen ja hakujärjestelmien prosesseista ja niihin liittyvistä tietojärjestelmien kehittämisestä”, sanoo toimialavastaava Viljakaisa Aaltonen Goforelta.

Käyttäjät suunnittelun keskiössä
CSC tuottaa lukuisia it-asiantuntijapalveluita koulutuksen ja tutkimuksen tarpeisiin.

”CSC toteuttaa yhteistyössä Goforen sekä asiakkaidemme kanssa muun muassa koulutuksen johtamisen ja järjestämisen sekä koulutus- ja opetusyhteistyön palveluita, jotka tukevat opettajia ja oppijoita heidän arjessaan. Asiakkaitamme ovat korkeakoulut sekä toisen ja perusasteen koulutustoimijat”, sanoo johtaja Stina Westman CSC:ltä.

”Tuotettavat palvelut liittyvät esimerkiksi opintoihin ilmoittautumiseen, opintotarjonnan esittämiseen, henkilökohtaisten opintosuunnitelmien laatimiseen sekä valmistumiseen”, Westman jatkaa.

”Sovellusten suunnittelussa tavoitteina on huomioida monipuolisesti eri sidosryhmät, kuten esimerkiksi opiskelijat, opettajat, koulutuksen suunnittelijat ja tutkijat”, Aaltonen puolestaan summaa.

Suunnittelussa huomioidaan koulutusalan toimijoiden tarpeiden ohella valtionhallinnon laatukriteerit sekä julkishallinnon JHS-suositukset.

Tiedontuotannon ratkaisuilla tehoa datan hyödyntämiseen
Tuoreeseen toimitussopimukseen sisältyy julkishallinnolle suunnatut tiedontuotannon ratkaisut, jotka kattavat tiedon arvoketjun – tiedonkeruusta tiedon jalostukseen ja analytiikkaan.

”Tavoitteemme on tuottaa julkishallinnolle ratkaisuja koulutus- ja tutkimustiedon tehokkaampaan hyödyntämiseen ja löydettävyyteen sekä sujuvuutta organisaatiorajat ylittäviin tietovirtoihin”, kertoo Westman.

”Esimerkkejä näistä ratkaisuista ovat korkeakoulujen valtakunnallinen Virta-opintotietopalvelu sekä JUSTUS-julkaisutietojen tallennuspalvelu, joka kerää tutkimusjulkaisujen tiedot. Kumpikin palvelu tuottaa ohjaus- ja rahoitustietoa opetus- ja kulttuuriministeriön tarpeisiin”, Westman jatkaa.

Avoin lähdekoodi, tekoäly ja analytiikka digitalisoinnin moottoreina
”CSC haluaa hyödyntää palveluissaan avointa lähdekoodia ja rajapintoja, mikä kuuluu myös Goforen arvopohjaan ja toiminnallisiin ratkaisuihin. Voimme tukea ohjelmistokehittämisen ja palvelumuotoilun osaamisellaan monipuolisesti koulutuksen toimijoita. Koulutussektorilla digitalisaatio on hyvässä vauhdissa”, toteaa Aaltonen.

”Vaikuttavan toiminnan moottorina toimii yhä useimmin myös analytiikka ja tekoäly. Nyt pääsemme hyödyntämään osaamistamme myös tällä saralla. Tulevaisuudessa palvelut tukevat entistä enemmän yksilöllistä, elinikäistä oppimista jopa maailmanlaajuisesti”, Aaltonen lisää.

Viljakaisa Aaltonen, toimialavastaava, Opetus, Gofore Oyj
viljakaisa.aaltonen@gofore.com

Gofore Oyj on vuonna 2002 toimintansa aloittanut digitalisaation asiantuntijayritys. Tarjoamme uuden ajan palveluita yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille muutoksen kohtaamiseen. Missiomme on muuttaa maailmaa paremmaksi digitalisaation keinoin ja työkulttuuria uudistamalla. Palvelumme kattavat koko arvoketjun – johdon konsultoinnista palveluiden muotoiluun ja rakentamiseen sekä pilvipalveluihin. Kehityksen suunnannäyttäjänä pysyminen vaatii nopeutta, uudistumis- ja kilpailukykyä. Tästä meillä on näyttöä jo 16 vuoden ajalta. Toiminnallemme on ominaista huippuasiantuntemus, ripeys sekä aito vuorovaikutus. Uskomme olevamme asiakkaillemme paras kumppani digitaalisen muutoksen tiellä. Goforelaisia on Helsingissä, Jyväskylässä, Tampereella, Swanseassa, Münchenissä ja Madridissa yli 400. Gofore valittiin Suomen parhaaksi ja Euroopan toiseksi parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work® 2017 -tutkimuksessa. Lisätietoa: gofore.com.

Gofore on kansainvälinen digitaalisen muutoksen konsulttiyhtiö. Meillä on yli 1 400 asiantuntijaa kaikkiaan 19 toimipisteessä Suomessa, Saksassa, Itävallassa, Virossa, Espanjassa ja Italiassa. Teknologian ja liiketoiminnan asiantuntijamme rakentavat yhdenvertaista digitaalista yhteiskuntaa ja kestäviä älykkään teollisuuden ratkaisuja. Monimuotoista osaajajoukkoamme yhdistää pioneerihenkisyys sekä halu luoda inhimillisempää, vastuullisempaa ja eettisempää digimaailmaa. Toimintaamme ohjaavat vahvat arvomme: olemme jokaiselle hyvä työpaikka, ja elämme asiakkaidemme onnistumisista. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 189,2 miljoonaa euroa. Gofore Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Visiomme on olla merkittävin eurooppalainen digitaalisen muutoksen asiantuntijayritys.