Yhtiötiedote 28.9.2018

Gofore Oyj: Gofore Oyj ottaa käyttöön henkilöstön osakesäästöohjelman

GOFORE OYJ YHTIÖTIEDOTE 28.9.2018 KLO 14.35

Gofore Oyj ottaa käyttöön henkilöstön osakesäästöohjelman

Gofore Oyj:n hallitus on päättänyt konsernin henkilöstölle suunnatun osakesäästöohjelman käyttöönottamisesta. Ohjelman tavoitteena on motivoida henkilöstöä sijoittamaan yhtiön osakkeisiin ja ryhtymään osakkeenomistajiksi. Tarkoituksena on lisäksi yhdistää työntekijöiden ja johdon tavoitteet ja sitoutuminen yrityksen arvon kehitykseen ja omistaja-arvon kasvattamiseen pitkällä aikavälillä.

”Meillä Goforella kaikki tekeminen on jo arvojen perusteella työntekijälähtöistä. Osakesäästöohjelma jatkaa vanhoja perinteitämme henkilökunnan osallistamiseen myös omistamisen näkökulmasta”, sanoo toimitusjohtaja Timur Kärki.

Henkilöstön osakesäästöohjelmassa kaikille noin 500:lle Gofore-konsernin työntekijälle tarjotaan mahdollisuus säästää osa säännöllisestä palkastaan (kuukaudessa 50-400 euroa) ja käyttää säästöt yhtiön osakkeiden hankkimiseen 10 prosentin alennuksella. Säästöt käytetään Goforen osakkeiden hankkimiseen säästökauden päättymisen jälkeen. Ohjelmaan osallistuminen on vapaaehtoista, ja kukin työntekijä voi osallistua ohjelmaan säästökaudeksi kerrallaan. Ensimmäinen säästökausi alkaa 1.11.2018 ja päättyy 28.2.2019.

Kahden vuoden mittaisen osakkeiden omistusjakson jälkeen Gofore antaa ohjelmaan osallistuneille työntekijöille bruttopalkkiona yhden lisäosakkeen kutakin kolmea säästöillä hankittua osaketta kohden. Lisäosakkeiden saamisen ehtona on, että osallistuja omistaa hankkimansa osakkeet koko omistusjakson ajan ja että hänen työsuhteensa Goforella ei ole päättynyt ennen omistusjakson päättymistä. Omistusjakso päättyy 28.2.2021.

Säästöillä hankituille osakkeille maksettavat osingot käytetään automaattisesti osakkeiden hankkimiseen seuraavana mahdollisena osakkeiden hankintapäivänä.

Lisäosakkeet maksetaan osittain yhtiön osakkeina ja osittain rahana niin pian kuin mahdollista omistusjakson päättymisen jälkeen. Rahaosuudella on tarkoitus kattaa lisäosakkeista osallistujalle aiheutuvat verot ja veronluonteiset maksut. Lisäosakkeet ovat vapaasti siirrettävissä sen jälkeen, kun ne on siirretty osallistujan arvo-osuustilille.

Tarkoituksena on, että yhtiö päättää osakeannista, jossa merkitään kertyneillä säästöillä hankittavat uudet osakkeet 10 prosentin alennuksella. Yhtiön on tarkoitus tehdä osakeantia koskeva päätös säästökauden päättymisen jälkeen.

Hallitus päättää seuraavasta säästökaudesta ja sen yksityiskohdista erikseen.

Gofore Oyj:n hallitus suunnittelee henkilöstön osakesäästöohjelmaa (20.6.2018)

Ali U. Saadetdin, hallituksen puheenjohtaja, Gofore Oyj
ali.saadetdin@saadetdin.com

Hyväksytty neuvonantaja: Evli Bank Oyj, puh. +358 40 579 6210

Gofore Oyj on vuonna 2002 toimintansa aloittanut digitalisaation asiantuntijayritys. Tarjoamme uuden ajan palveluita yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille muutoksen kohtaamiseen. Missiomme on muuttaa maailmaa paremmaksi digitalisaation keinoin ja työkulttuuria uudistamalla. Palvelumme kattavat koko arvoketjun – johdon konsultoinnista palveluiden muotoiluun ja rakentamiseen sekä pilvipalveluihin. Goforelaisia on Helsingissä, Jyväskylässä, Tampereella, Turussa, Swanseassa, Münchenissä ja Madridissa yli 470. Gofore valittiin Suomen parhaaksi ja Euroopan toiseksi parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work® 2017 -tutkimuksessa. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli 34 miljoonaa euroa. Gofore Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North -markkinapaikalla. Lisätietoja osoitteessa www.gofore.com.