Yhtiötiedote 21.11.2018

Gofore Oyj: Gofore Oyj tarkentaa ohjeistustaan vuodelle 2018 ja ennakoi vuotta 2019

GOFORE OYJ YHTIÖTIEDOTE 21.11.2018 KLO 15.00

Gofore Oyj tarkentaa ohjeistustaan vuodelle 2018 ja ennakoi vuotta 2019

Yhtiön hallitus on tarkentanut ohjeistusta vuodelle 2018. Yhtiö odottaa tilikauden 2018 liikevaihdoksi 50-52 milj. euroa (aiemmin 48-52 milj. euroa).

Hallitus on käsitellyt myös vuoden 2019 liiketoimintanäkymiä. Yhtiö odottaa liikevaihdon kasvavan orgaanisesti 65-73 milj. euroon.

Vuonna 2017 asetetut pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet pysyvät ennallaan. Gofore tavoittelee kohdemarkkinan kasvun, lähivuosina arviolta 15-25 % vuosittain, ylittävää liikevaihdon kasvua ja 15 % liikevoitto ennen liikearvon poistoja (EBITA) -marginaalia.

”Odotamme tulevaa vuotta yhtiössä innostuneena. Sekä nykyisessä että potentiaalisessa asiakaskunnassamme tarve digitalisaation asiantuntijapalveluille on kehittymässä suotuisasti. Vuonna 2019 menestystekijänä korostuu entisestään kykymme verkostomaiseen palvelutuotantoon sekä vastuullinen toiminta osana verkostoa ja yhteiskuntaa”, kommentoi toimitusjohtaja Timur Kärki.

Goforen hallitustyössä on pitkät perinteet tulevan vuoden näkymien analysoinnista marraskuussa. Yhtiön henkilöstö hyödyntää tätä tietoa laaja-alaisesti osana toiminnan suunnittelua ja kehittämistä. Toimintakulttuurin mukaisesti yhtiön paras näkemys ensi vuodesta jaetaan myös sijoittajille heti sen synnyttyä.

Gofore Oyj on vuonna 2002 toimintansa aloittanut digitalisaation asiantuntijayritys. Tarjoamme uuden ajan palveluita yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille muutoksen kohtaamiseen. Missiomme on muuttaa maailmaa paremmaksi digitalisaation keinoin ja työkulttuuria uudistamalla. Palvelumme kattavat koko arvoketjun – johdon konsultoinnista palveluiden muotoiluun ja rakentamiseen sekä pilvipalveluihin. Goforelaisia on Helsingissä, Jyväskylässä, Tampereella, Turussa, Lontoossa, Swanseassa, Münchenissä ja Madridissa lähes 500. Gofore valittiin Suomen parhaaksi ja Euroopan toiseksi parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work® 2017 -tutkimuksessa. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli 34 miljoonaa euroa. Gofore Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North -markkinapaikalla. Lisätietoja osoitteessa www.gofore.com.