Yhtiötiedote 28.6.2019

Gofore Oyj: Goforen ja Traffic Management Finland Oy:n yhteistyö jatkuu tulevaisuuden liikenteen kehittämisessä – Gofore valittiin liikenteenhallinnan ICT-konsultoinnin puitetoimittajaksi

GOFORE OYJ YHTIÖTIEDOTE 28.6.2019 KLO 14.15

Traffic Management Finland Oy on valinnut Goforen yhdeksi liikenteenhallinnan teknisen ICT-konsultoinnin puitetoimittajakseen viideksi vuodeksi optiokaudet mukaan lukien. Puitejärjestelyn arvioitu kokonaisarvo koko keston ajalta (2019-2024) ilman alv:tä on 17 500 000 euroa ja mukana järjestelyssä on kaikkiaan neljä toimittajaa.

Puitejärjestelyn kohteena ovat liikenteenhallinnan ja ohjauksen (tie, rata, meri- ja ilmailu) toimialaan liittyvät asiantuntijapalvelut. Järjestely kattaa konsultointipalveluita erilaisten tietojärjestelmien määrittelyyn, kehittämiseen, jatkokehittämiseen, ylläpitoon sekä laadun- ja tietoturvallisuuden varmistamiseen liittyen.

“Tällä asiakkuudella on ollut suuri merkitys neuvonantopalveluillemme. Olemme saaneet tehdä vaikuttavaa ja merkityksellistä yhteistyötä asiakkaan kanssa useiden vuosien ajan. Olemme erittäin iloisia, että tämä yhteistyö saa jatkoa uuden puitesopimuskauden myötä”, sanoo Goforen toimitusjohtaja Timur Kärki.

”Gofore on aiemmin toiminut puitesopimustoimittajana Liikenneviraston liikenteenohjauksen hankkeissa. Vuodenvaihteen yhtiöittämisten jälkeen Liikenneviraston liikenteenohjaustoiminnot sijoitettiin Traffic Management Finlandin tytäryhtiöihin liikennemuodoittain. Tämä sopimus on siis jatkumoa jo tehtyyn työhön liikenteenohjauksen digitalisoinnin hankkeissa. Goforella on ollut liikenteenohjauksen osalta vahva rooli sekä tie- ja rautatieliikenteen että talvimerenkulun digihankkeissa. Tämän puitesopimuksen myötä Goforen rooli julkishallinnon digitalisaatiokumppanina vahvistuu entisestään”, sanoo Liikenne -toimialasta Goforella vastaava Mikko Lehto.

Sopimukset allekirjoitetaan toimittajien ja tilaajan välillä aikaisintaan kahden viikon kuluttua hankintapäätöksen synnystä.

Mikko Lehto, toimialavastaava, Liikenne, Gofore Oyj
mikko.lehto@gofore.com

Gofore Oyj on kansainvälistä kasvua tavoitteleva digitalisaation asiantuntija. Meitä on Suomessa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Virossa yhteensä noin 560 alan johtavaa asiantuntijaa, jotka ovat yrityksemme sydän, aivot ja kädet. Kaikella tekemisellämme on positiivinen vaikutus – oli kyse sitten johdon konsultoinnista, muotoilusta tai koodauksesta. Meillä tehdään töitä ihmisistä, yhteisöistä ja organisaatioista välittäen. Toimintaamme ohjaavat vahvat arvomme: olemme jokaiselle hyvä työpaikka, ja elämme asiakkaidemme onnistumisista. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 50,6 milj. euroa. Gofore Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North -markkinapaikalla. Tutustu meihin paremmin osoitteessa www.gofore.fi.